I Warunki przyjmowania zwrotów
II Reklamacja klimatyzatorów - procedura postępowania
III Reklamacja sprężarek i agregatów - procedura postępowania
IV Formularze reklamacyjne do wypełnienia
ZWROTY TOWARU
OGÓLNE WARUNKI PRZYJMOWANIA ZWROTÓW
Zwrot zakupionego towaru jest możliwy tylko i wyłącznie po uprzednim kontakcie i za zgodą Sprzedawcy, maksymalnie w ciągu 14 dni od daty dostawy. Zwrot może nastąpić tylko w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu.
Nie przyjmujemy zwrotów:
- towarów używanych, montowanych, noszących ślady użytkowania, niekompletnych
- towarów z uszkodzonym opakowaniem fabrycznym
- towarów sprowadzanych na zamówienie klienta
PROCEDURA ZWROTU
- zgłoszenia przyjmujemy maksymalnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru, a w przypadku niezgodności z dokumentem wydania – w ciągu 3 dni
- w celu dokonania zgłoszenia klient ma obowiązek wypełnić Formularz Zwrotu i przesłać go na adres prymus@prymusb2b.pl, tytuł wiadomości: Zwrot do Zamówienia/Faktury nr...…
- dokonanie zwrotu nie jest możliwe bez wcześniejszego zgłoszenia, potwierdzonego nadaniem numeru zgłoszenia ZK w naszym systemie
- po akceptacji wniosku (nie wcześniej!) towar należy dostarczyć do firmy PRYMUS w uzgodniony sposób
- do przesyłki należy włożyć wypełniony formularz zwrotu
- przesyłka na czas transportu powinna być odpowiednio zapakowana oraz zabezpieczona - za uszkodzenia powstałe w transporcie, w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki, odpowiada Klient - dotyczy to również przypadku, gdy przesyłkę odbiera kierowca PRYMUSA
- na paczce w widocznym miejscu (uwaga: nie bezpośrednio na oryginalnym opakowaniu!), należy bezwzględnie umieścić nadany numer zgłoszenia ZK - przesyłki nieopisane nie będą przyjmowane
- przesyłki niekompletne mogą zostać zwrócone do nadawcy na jego koszt
- korekta zostanie wystawiona dopiero po potwierdzeniu przyjęcia zwrotu przez magazyn
Zwroty należy odsyłać na adres:
Magazyn PHU PRYMUS
ul. Kościuszki 27b
85-079 Bydgoszcz
REKLAMACJE
W przypadku Przedsiębiorców, wypełnienie formularza reklamacyjnego jest warunkiem koniecznym skutecznego złożenia reklamacji.
Formularz reklamacyjny do wypełnienia:
- Formularz reklamacji B2B - klimatyzatory
- Formularz reklamacji B2B - sprężarki i agregaty chłodnicze
- Formularz reklamacji B2B - pozostały asortyment
Formularz prosimy wysłać na adres e-mail: reklamacje(at)prymusb2b.pl.
Reklamację można także złożyć:
osobiście lub pisemnie na adres: PHU PRYMUS Zyugmunt Grygorczuk, ul. Kościuszki 27B, 85-079 Bydgoszcz;
telefonicznie – tel. (52) 321 23 83;
Zgłoszenie reklamacyjne zostanie przez nas rozpatrzone w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
Reklamacja klimatyzatorów - procedura postępowania
W przypadku wystąpienia roszczeń gwarancyjnych Użytkownik urządzenia kontaktuje się z Instalatorem. Następnie Instalator wypełnia Formularz Reklamacyjny i wraz z kompletem dokumentów:
- kopia faktury zakupowej (instalator)
- kopia faktury sprzedaży (użytkownik)
- kopia karty gwarancyjnej (z podpisem klienta), wystawionej przez instalatora z odpowiednimi uprawnieniami
przesyła go na adres: reklamacje(at)prymusb2b.pl.
W odpowiedniej rubryce protokołu reklamacyjnego należy wskazać część, która spowodowała usterkę klimatyzatora – za właściwy dobór części do naprawy odpowiada Instalator (uwaga: w przypadku błędnego wytypowania części na wymianę, ich zwrot nie będzie możliwy).
Po uzyskaniu informacji na temat części wymagającej wymiany, PRYMUS rejestruje zgłoszenie reklamacyjne w systemie producenta sprzętu i zamawia wskazaną część na koszt Instalatora - rozliczenie naprawy może nastąpić dopiero po skompletowaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz po potwierdzeniu zgodności zapisów w Karcie Gwarancyjnej ze stanem faktycznym.
W przypadku uznania zasadności reklamacji przez serwis producenta, PRYMUS niezwłocznie wystawi Instalatorowi korektę faktury na część użytą w naprawie. W przypadku odrzucenia roszczenia reklamacyjnego przez serwis producenta, PRYMUS nie ponosi dalszej odpowiedzialności za sprzęt zgłoszony do reklamacji w ramach gwarancji producenta.
Instalator zobowiązany jest do zwrotu wszystkich części zamiennych wymienionych podczas naprawy gwarancyjnej.
Reklamacja sprężarek i agregatów - procedura postępowania
PODSTAWOWE WARUNKI PRZYJĘCIA REKLAMACJI DO ROZPATRZENIA:
-
gwarancja na sprężarki udzielana jest wyłącznie klientom posiadającym uprawnienia F-gazowe
-
na sprężarki obowiązuje 12 miesięcy gwarancji od dnia wystawienia faktury sprzedaży
-
wszystkie urządzenia muszą być zainstalowane zgodnie z zasadami budowy instalacji chłodniczych oraz wymogami określonymi przez producenta zawartymi w kartach katalogowych oraz dokumentacji techniczno- rozruchowej
-
w przypadku zgłaszania reklamacji, reklamujący ma obowiązek wypełnić Formularz Reklamacyjny i przesłać go na adres: reklamacje(at)prymusb2b.pl
-
po akceptacji wniosku (nie wcześniej!) uszkodzoną sprężarkę należy dostarczyć w uzgodniony sposób do firmy PRYMUS, wraz z wypełnionym protokołem reklamacyjnym – uwaga: przesyłki niekompletne mogą zostać zwrócone do nadawcy na jego koszt
-
na przesyłce należy bezwzględnie umieścić w widocznym miejscu nadany numer zgłoszenia ZK – przesyłki nieopisane nie będą przyjmowane
-
przesyłkę należy zawsze odpowiednio zabezpieczyć na czas transportu – za uszkodzenia powstałe w transporcie odpowiada Klient
GWARANCJA NIE OBEJMUJE:
-
zniszczenia lub uszkodzenia urządzenia na skutek działania siły wyższej,
-
samodzielnych przeróbek, przebudowy i demontażu urządzenia bądź zamontowania jakiegokolwiek wyposażenia dodatkowego,
-
uszkodzenia urządzenia wynikającego z niewłaściwego doboru danych technicznych,
-
roszczeń z tytułu parametrów technicznych urządzenia, jeżeli są zgodne z zamówieniem klienta,
-
urządzeń nieposiadających czytelnych numerów seryjnych nadanych przez producenta,
-
utrata lub zniszczenie karty gwarancyjnej, brak dokumentów zakupu lub naklejki gwarancyjnej na urządzeniu powoduje utratę uprawnień gwarancyjnych
UWAGA:
-
czas rozpatrywania reklamacji nie jest ściśle określony i zależy od wielu czynników, np. gdy ekspertyza urządzenia wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań, pomiarów, itd. włącznie z koniecznością wysyłki towaru do producenta i oczekiwania na wynik ekspertyzy, czas rozpatrzenia reklamacji może być dłuższy niż 4 tygodnie
-
koszty demontażu, transportu oraz powtórnego montażu pokrywa Nabywca - gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w czasie wykonywania wymienionych czynności
-
w przypadku nieuzasadnionych zgłoszeń reklamacyjnych klient ponosi koszty związane z czynnościami podjętymi w celu rozpatrzenia reklamacji
-
reklamowane urządzenie po oględzinach eksperta nie nadaje się do ponownego złożenia i pracy i jest złomowane